G          G/F#      Emi
1. Jaro už to rozjelo a na řece je veselo,
    Ami     D         G  C D
   na vodě dělají se kola,
      G          G/F#   Emi
   v tůni proti dubině šupina na šupině,
    Ami    D           G
   začíná velká rybí škola,
   H7                Emi7  A7                 D
   už vidím pana učitele: kapřisko jako malé tele,
    G        G/F#         Emi
   pomalu k lesu pluje, dneska se nesupluje,
     Ami     D        G  C D G C D G
   dneska to odučíme celé.


2. Povídá: vyzkoušíme třetí C - karasy a plotice,
   a pak se vrhnem na sekavce,
   že nejsem lhostejný, mrknu se i na cejny,
   jestli se doučili dravce,
   taková vydra nebo štika udělá z ryby nebožtíka,
   být kapr, to je věda, kdo si teď bacha nedá,
   ten ať si potom nenaříká.


3. Tahle škola ve vodě zdá se býti v pohodě,
   ryby v ní sedí, i když plují,
   jenom jelci, jeseni vzdělání si necení,
   ocasem líně pošťuchují,
   učitel začíná se mračit: tak už by snad mohlo stačit,
   už žádné dohady a seřaďte se do řady,
   poplujem pod rybáře svačit.


4. Ještě pár zatáček, a tam už sedí Dvořáček,
   přinesl čtyři kila hrachu,
   mládeži, bacha tu, až půjde zpátky na chatu,
   dáme si hrachu beze strachu,
   a kdo má chutě na bramboru, popluje se mnou pod Gregoru,
   jako šle napnutý čumí jenom na pruty,
   mějte se před ním na pozoru.


5. Kdo z vás mi nevěří, ať posadí se pod keři,
   rozhodí chleba po hladině,
   v létě či na jaře ryby hledaj' rybáře
   a dělají to kvůli psině, svině,
   že ryba němá je a plachá, kdo tohle tvrdí, pustě tlachá,
   až jednu chytíte, zeptejte se, zjistíte,
   že ve škole nedávala bacha,
              Ami      D        G   C D G C D G D G
   že prostě ve škole nedávala bacha.